...O COM LA TRAMUNTANA, LA LLUNA I LA MAR PODEN AFECTAR A LES PERSONES.

diumenge, 16 d’octubre del 2011

LLEGIA...

Avui llegia al punt, un article de Xevi Xirgo...i m'ha semblat maco el que deia, mireu....

"Brots verds" a la carretera

“No sé si s'han trobat per la carretera cap furgoneta d'Envialia. Quan ho facin,
se'n recordaran”

si clikeu a sobre l'imatge encara veureu mes d'envialia

...Anys enrere, darrere els camions de distribució d'una coneguda marca de cerveses hi havia dibuixada un ampolla amb el logotip de la marca i, a sota, una frase que deia “Pídanos paso. Usted primero”. Suposo que els publicistes de la marca pretenien posar-se a la butxaca els conductors que anàvem darrere del camió de manera que, si feien sonar el clàxon, el camioner ens deixés passar amablement. Un dia que anava darrere d'un d'aquests camions lents i atrotinats de la companyia se'm va acudir fer sonar el clàxon (insistentment perquè no s'apartava, també és veritat), i encara em ressonen els timpans de l'escridassada que em vaig guanyar. Vaig arribar a la conclusió que pintar segons què en els vehicles de repartiment és perillós. Fins que aquests darrers dies n'he vist uns quants de la companyia Envialia, que porta paquets amunt i avall. Si n'han vist algun segur que se'n recorden.
Dies enrere vaig veure una furgoneta que duia pintada –i ben gran– la frase: “Cada minut que passa és un minut menys perquè passi la crisi.” Fantàstic.
I ahir en vaig veure una altra que deia: “Si alguna cosa pot sortir bé, sortirà bé.” Ara que quan vas en cotxe escoltant l'informatiu no et poses a plorar de miracle, els asseguro que veure missatges com aquest per la carretera et canvien el dia. Tenen furgonetes que diuen: “Avui pot ser un dia perfecte, demà serà millor”; “No et fas més vell, et fas més savi” o “Després de la tempesta sempre, sempre, sempre surt el sol”. I aturat a les rondes te'n pots trobar una que diu: “Un embús és un bon lloc per fer amics.” Ara mateix no necessito enviar res. Però gràcies. De veritat.

11 comentaris:

  1. version en castellano

    LEIA...


    Hoy leía en el PUNT, un artículo de Xevi Xirgo ... y me ha parecido bonito lo que decía, mirad ....

    " Brotes verdes "en la carretera

    "No sé si se han encontrado por la carretera alguna furgoneta de Envialia. Cuando lo hagan,
    se acordarán "

    Años atrás, detrás de los camiones de distribución de una conocida marca de cervezas había dibujada una botella con el logotipo de la marca y, debajo, una frase que decía "Pídanos paso. Usted primero ". Supongo que los publicistas de la marca pretendían ponerse en el bolsillo los conductores que íbamos detrás del camión de forma que, si hacían sonar el claxon, el camionero nos dejara pasar amablemente. Un día que iba detrás de uno de estos camiones lentos y destartalados de la compañía se me ocurrió hacer sonar el claxon (insistentemente para que no se apartaba, también es verdad), y aún me resuenan los tímpanos del abucheo que me gané. Llegué a la conclusión de que pintar según qué en los vehículos de reparto es peligroso. Hasta que estos últimos días he visto unos cuantos de la compañía Envialia, que lleva paquetes arriba y abajo. Si han visto algún seguro que se acuerden.
    Dies atrás vi una furgoneta que llevaba pintada-y bien grande-la frase: "Cada minuto que pasa es un minuto menos para que pase la crisis." Fantàstico.
    I ayer vi otra que decía: "Si algo puede salir bien, saldrá bien."
    Ahora que cuando vas en coche escuchando el informativo no te pones a llorar de milagro, les aseguro que ver mensajes como este por la carretera te cambian el día. Tienen furgonetas que dicen: "Hoy puede ser un día perfecto, mañana será mejor", "No te haces más viejo, te haces más sabio" o "Después de la tormenta siempre, siempre, siempre sale el sol". Y parado en las rondas te puedes encontrar una que dice: "Un atasco es un buen lugar para hacer amigos." Ahora mismo no necesito enviar nada. Pero gracias. De verdad.

    ResponElimina
  2. És una bona reflexió,i potser cal més missatges d'aquests.
    bona nit.

    ResponElimina
  3. Jo vaig veure un cotxe que deia:

    Al capdamunt d'una pujada ve una baixada. Em va agradar llegir-ho perquè a més a més d'encomanar optimisme, això sempre ho deia la meva mare...

    ResponElimina
  4. Sargantana, això que has escrit m'encanta. Em quedo amb la que diu que un no es fa més vell sinó més savi.


    M'omple de vida i energia obrir i entrar al teu blog i llegir, nodrir-me amb la teua vitalitat.

    Salut!

    ResponElimina
  5. Jo en vaig fotografiar un diumenge passat...:) Potser algun dia aparegui.
    Un petonet i bon començament de setmana!

    ResponElimina
  6. A mi el que més gràcia em feia eren les ambulàncies amb el nom escrit del revés i els cotxes que portaven un gos que movia el cap en el vidre del darrere.
    Em sembla que tant una cosa com l'altra ... no servien de res:)

    Bona nit Sargantana.

    ResponElimina
  7. el que més ens cal ara es optimisme, que ja se'n cuiden prou els medis de tirar-lo per terra cada dia

    ResponElimina
  8. Caram, quina companyia més optimista! Si m'han posat de bon rotllo i tot. Són bones aquestes frases, fan somriure si te les trobes per sorpresa, així que un 10 per aquesta companyia, ja que motius per somriure, darrerament, més aviat pocs.

    ResponElimina
  9. Ah, que hermoso... La vida, a veces, es mas sencilla y mas bella de lo que pensamos...

    Un abrazo, amiga

    ResponElimina
  10. Estem en uns temps que és difícil ser optimista. I llegir el diari encara ens preocupa més.
    Aquests missatges positius son d'agrair, si més no sempre ens fan somriure.

    ResponElimina

esplaiet tu també...però amb seny, eh...!