...O COM LA TRAMUNTANA, LA LLUNA I LA MAR PODEN AFECTAR A LES PERSONES.

dissabte, 25 de maig del 2013

CREU DE TERME A CISTELLA


es ben sabuda la meva afició per les creus de terme
avui hem estat a Cistella i hem trobat aquesta




A la carretera antiga de Lledó, damunt d'una roca, hi ha una creu de terme de data incerta, amb el fust de pedra i la creu pròpiament dita de ferro forjat. S'ha trobat una fotografia de l'any 1919 (Albert Bastardes Les Creus al Vent) on es veu la creu amb el fust molt més alt. Segurament degué patir les destrosses de l'any 1936 i va ser reposada després de la Guerra.



7 comentaris:

  1. Tot el que cau i es torna a aixecar és digne de continuar al seu lloc

    ResponElimina
  2. ja ho veus..ha aguantat guerres i tot !!
    jajajajja

    ;-)

    ResponElimina
  3. Per als que tenim orígens pagesos, les creus de terme, formen part de a nostra memòria històrica...Estan integrades al paisatge de la nostra vida.
    Bona nit.

    ResponElimina
  4. tambe al meu,tot i esser urbanita

    ja de petita recordo que les buscava a les entrades dels pobles al anar amb el cotxe
    i no se perque
    de la mateixq manera que sempre m'han agradat les capelletes de carrer o els rentadors
    potser nomes son carencies...

    bona nit, M. Roser

    ResponElimina
  5. Això, fortes malgrat tot!!

    Aferradetes ninona!

    PS: M'he convertit en la Bella Durment, sense príncep ;)

    ResponElimina
  6. descansar s important i necesari
    aqui tambe estem molt sedentaris darrerament

    petons wapa

    ResponElimina
  7. Les creus de terme sempre m'han encuriosit. No ho sé, potser sense motiu, però les trobo com vestigis vivents medievals, i això em fa volar la imaginació. I ja només per això, m'encanten.

    ResponElimina

esplaiet tu també...però amb seny, eh...!